- 29 november 2017
- | 2 min. leestijd
- | Bron: Infrastructure
Fusie: De Vlaamse Waterweg
In 2014 besliste de Vlaamse regering om een aantal Vlaamse entiteiten te clusteren, om versnippering tegen te gaan en de algemene efficiëntie te vergroten. De fusie tussen beide waterwegbeheerders maakte daar deel van uit. Er moest eenzelfde beleid komen, met vergelijkbare doelstellingen en een overeenkomstig takenpakket. Concreet gebeurt de fusie in twee fases: op 10 februari 2017 werd in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd dat 'De Scheepvaart' omgevormd is, op 1 januari 2018 wordt 'Waterwegen en Zeekanaal' daaraan toegevoegd. Alle stappen die daarvoor op juridisch en organisatorisch vlak genomen moesten worden, zijn intussen gezet. Toch zijn er ook andere uitdagingen. Zo blijft het verzekeren van de continuïteit van de dienstverlening en het streven naar één bedrijfscultuur cruciaal. Beide organisaties hebben een hele voorgeschiedenis en hoewel ze gelijkaardige dingen deden, zijn ze anders georganiseerd. De nieuwe missie, visie en strategische doelstellingen werden ...
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules