- 12 september 2018
- | 9 min. leestijd
- | Bron: Infrastructure
Steeds meer opportuniteiten in binnenvaartsector
Dat het met de mobiliteit van ons land de verkeerde kant uitgaat, is een open deur intrappen. We staan jaar na jaar steeds meer uren in de file. Niet zelden gaat de beschuldigende vinger in de richting van het talrijke vrachtverkeer in deze logistieke draaischijf van Europa. Maar het had nog erger gekund. Bijvoorbeeld indien de binnenvaartsector er niet was geweest. Die sector transporteerde vorig jaar immers 72 miljoen ton goederen, goed voor 3,5 miljoen vrachtwagens en een marktaandeel van 15%. Dat aandeel wil De Vlaamse Waterweg nv, o.a. dankzij investeringen in automatisering, tegen 2030 opdrijven naar 20%. InfraStructure had dan ook een boeiend gesprek met kersvers operationeel directeur Krista Maes over ambities, investeringen en fusies.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.