- 30 juli 2018
- | Bron: Carfix
Trends op de Belgische automarkt
Trends op de Belgische automarkt Dieselwagens blijven marktaandeel verliezen De Belgische markt voor nieuwe auto’s kende een uitstekend eerste semester. In vergelijking met 2017 groeide het aantal inschrijvingen met bijna 3%. Tegelijk tekenen er zich enkele trends af in de voorkeuren van de Belgische consument. De daling van het aantal nieuwe ingeschreven dieselauto’s begon al in 2012, maar is tijdens het eerste semester van dit jaar nog versneld. Waar de diesel eind 2011 nog goed was voor niet minder dan 75,3% van de markt voor nieuwe auto’s, heeft hij sindsdien voortdurend zijn marktaandeel zien slinken: eind 2017 bedroeg dat aandeel nog maar 46,3%. Het is vooral de benzinemotor die van die daling profiteert, met een marktaandeel dat gestegen is van 48,2% eind december 2017 tot 58% op 30 juni van dit jaar. Bij nieuwe auto’s die op naam van een bedrijf ingeschreven worden, gaat de keuze echter nog altijd vooral naar de dieselmotor. Toch kent ook daar het marktaandeel van ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.