- 12 september 2018
- | 9 min. leestijd
- | Bron: Infrastructure
Steeds meer opportuniteiten in binnenvaartsector
Dat het met de mobiliteit van ons land de verkeerde kant uitgaat, is een open deur intrappen. We staan jaar na jaar steeds meer uren in de file. Niet zelden gaat de beschuldigende vinger in de richting van het talrijke vrachtverkeer in deze logistieke draaischijf van Europa. Maar het had nog erger gekund. Bijvoorbeeld indien de binnenvaartsector er niet was geweest. Die sector transporteerde vorig jaar immers 72 miljoen ton goederen, goed voor 3,5 miljoen vrachtwagens en een marktaandeel van 15%. Dat aandeel wil De Vlaamse Waterweg nv, o.a. dankzij investeringen in automatisering, tegen 2030 opdrijven naar 20%. InfraStructure had dan ook een boeiend gesprek met kersvers operationeel directeur Krista Maes over ambities, investeringen en fusies.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules